Answear - Denim is really cool!

           Denumirea materialului denim din care sunt confectionati  blugii, cum le spunem noi romanii, provine din Franta sfarsitul secolului al XVI- lea, din orasul francez Nimes, unde era folosita o tesatura numita "serge de Nimes"adica "stofa din orasul Nimes". Termenul de "blue-jeans" provine din expresia franceza "blue de Genes" adica "albastru de Genova". In acea perioada panza denim era facuta in Italia si vanduta in portul Genova pentru marinari, deoarece era o tesatura foarte rezistenta , care era greu de murdarit si in acelasi timp usor de spalat.
       Data oficiala de nastere a pantalonilor blugi este data de 20 mai 1873, cand Jacob Davis , un croitor evreu din Letonia, impreuna cu unul dintre colaboratorii lui, Levi Strauss, si-au brevetat produsul. Cu trecerea anilor au aparut si firme rivale fiecare marca avand modele si croieli specifice.
         In anii '30 blugii erau purtati de fiecare cowboy, dar si de actori de la Hollywood in filmele western. In 1935 apare si primul model pentru femei, Lady Levi's
        In anii '50 creste popularitatea blugilor printre tineri, este atribuita vedetelor de filme si a muzicii, diverse vedete promovand acest tip de imbracaminte.
          Deja in anii '60, blugii devin unul din cele mai importante simboluri ale subculturii pop si hippy, blugii suferind foarte multe schimbari, de la evazati, pictati, brodati, rupti, etc
             De-a lungul anilor, pana in zilele noastre, blugii au avut parte de multuple transformari, moda modificandu-se continuu si revenind de asemeni, denimul ramanand preferatul in randul tinerilor si nu numai!

         Eu personal am dressingul plin de blugi, diverse modele, skinny, rupti, deschisi la culoare, inchisi, drepti, evazati, conici, etc. In timpul liber clar prefer sa trag pe mine o pereche de blugi, sunt foarte  confortabili si poti sa ii combini cu succes cu diverse bluze, realizand astfel o tinuta cool.
             Si acum imi aduc aminte de blugii mei preferati pe care-i am inca din facultate si pe care nu m-am indurat sa-i dau nici acum :)) desi am donat multe haine foarte bune din timpul facultatii pentru simplul fapta ca stateau in dulap si nu le mai purtam, iau unele nu-mi mai veneau sau aveam bluze care acum nu prea mai aveam cum sa le port :) Dar pe ei nu i-am dat si nu-mi pare rau. Au o valoare sentimentala si inca imi mai vin doar ca nu i-am mai purtat de ceva timp pentru simplul fapt ca sunt cu talia foarte, foarte joasa :D (cum se purta acum 10 ani :)) ) pentru ca da, de 10 ani am acei blugi , ce au fost preferatii mei multi ani.
           Povestea lor e simpla. Eu am muncit in timpul facultatii pentru a-mi permite sa fac o facultate si sa imi pot cumpara ce dorea sufletelul meu, si nu-mi pare rau ca asa a fost , sa am o situatie mai modesta si sa nu mi se ofere totul pe tava....pentru ca asa am invatat sa apreciez banii si sa muncesc si sa fiu ambitioasa sa reusesc mereu ce imi propun. Da, si cum spuneam, povestea blugilor mei preferati e simpla. Imi placusera la prima vedere, dar ca orice studenta asteptam sa vina reducerile, macar reuseam ca-i achizitionez mai ieftin :D si ca de obicei am fost norocoasa sa mai gasesc si marimea mea, asa ca imediat ce s-au redus , i-am si cumparat! Erau (si inca mai sunt) niste blugi indigo, cu talia foarte joasa si care imi veneau perfect. Ii purtam de fiecare data cu mare drag, din cate perechi de blugi aveam, tot la ei ajungeam intr-un final. Imi aduc aminte ca intr-o zi, nu stiu cum am reusit sa-i agat la o banca si sa mi se rupa o bucatica in zona genunchiului...eram atat de necajita, nu intelegeam cum am putut sa-i rup. Dupa ce am ajuns acasa, i-am dat jos si le-am studiat mai bine ruptura...nu puteam sa le lipesc "petic" ca se rupsesera in zona genunchiului si nu mi-ar fi placut, dar m-am gandit mai bine si am hotarat "sa-i rup" si pe piciorul celalalt in aceeasi zona si astfel blugii mei preferati din simpli au devenit blugi rupti si foarte cool. :) si uite asa i-am purtat in continuare mult timp.
          Acum recunosc ca din lipsa timpului si a vitezei in care traim de cele mai multe ori imi cumpar hainele online si la fel fac si cu blugii. Le primesc acasa, le probez,  imi si cunosc foarte bine marimile si rareori s-a intamplat sa nu-mi vina sau sa nu-mi placa si sa fac retur. Mi se pare varianta cea mai simpla :) Si Answear.ro ne ofera o varianta foarte larga de blugi si de imbracaminte si incaltaminte in general. Intri repede pe site, cauti marimea potrivita, le adaugi in cos si gata peste 2 zile te trezesti cu curierul la usa aducand coletul :)
Aici eram acum 6 ani si inca ii purtam cu drag, eram in luna de miere la Viena

Acest articol a fost scris pentru proba 14 in cadrul competitiei SuperBlog2016