Mami, n-am semnal!!!

        Hello,
Va suna cunoscut?! :)) Eu aud asta in fiecare zi :) Fetita mea la doar 5 ani este experta in you tube. (pe TV , tableta, telefon, nu conteaza) :)) Si de multe ori o aud cum striga din dormitorul ei : 
  - Mami, n-am semnal la televizor (smartTV), nu merge you tube-ul si vreau sa ascult cantecele pentru copii.
  - Stiu, iubita mea! Este de vina router-ul, care este departe de camera ta si care nu este tocmai cel mai performant. L-am primit gratuit de la firma de internet si cablu TV  si se pare ca lasa de dorit...
   - Lasa de dorit?! Cum adica mami? Nu inteleg? :))
  - Este o expresie scumpa mea. Am vrut sa spun ca nu este tocmai bun, nu e ce avem noi nevoie pentru apartamentul nostru.
  - Si ce putem face, mami, ca sa ma uit pe you tube la televizorul din dormitorul meu? Chiar nu vreau sa ma duc in living... Imi place camera mea si vreau sa dau o petrece cu papusile - fetele Ponei.
  - Draga mea, cred ca solutia este sa ne cumparam un router wireless mai performant. Uite chiar acum o sa ma documentez sa vad cam ce ar fi potrivit pentru apartamentul nostru si pentru nevoile noastre.
Asa ca m-am dus la laptop si am cautat tot ce ar trebui sa stiu despre alegerea unui router bun pentru apartament. Mi-am dat seama ca ar trebui sa achizitionez un Router Wireless Dual Band AC fiind la cel mai avansat standard, ofera cel mai bun semnal si raza de acoperire mare. 
Care este diferenta intre un router normal si un router dual band? Pai, explicatia este simpla :) Routerele wireles functioneaza la diferite frecvente: 2,4 GHz si 5 GHz. Routerul dual band functioneaza simultan atat pe frecventa de 2,4 GHZ cat si pe cea de 5 GHz, in timp ce routerul single band functioneaza doar pe frecventa de 2,4 GHz. Majoritatea routelor care dispun de banda 5 GHz sunt si standard AC ceea ce ionseamna o rata de transfer mult superioara fata de standardul N intalnit la routele single band.
M-am hotarat repede, am intrat pe www.conectica.ro si am cumparat un Router wireless dual band AC 1200 MBPS , am pus in cos si un cablu retea si  cabluri HDMI high speed cu Ethernet 4K 1M pentru ca ii cumparasem fetei niste DVD-uri si nu mai gaseam cablu pentru conectare la TV.

     - Draga mea, pana ne vine comanda facuta, cel mai bine ar fi sa dai petrecerea ta cu papusi in living si sa-ti pui cantecele pentru copii la televizorul de acolo. Este mai aproape si acela are semnal.
      - Bine mami. Si cand vine tati acasa o sa-i spun ca ai cumparat un " internet rapid" si ca o sa am semnal la televizorul din camera mea. 
       - Pana vine tati trebuie sa ma documentez si de tot ce tine de instalarea lui si voi sta si eu cuminte la petrecerea ta, butonand laptopul si cautand toate informatiile necesare.

Intre timp am observat ca cei de la Conectica implinesc 10 ani de existenta si pentru a sarbatorii au organizat Saptamanile Retelisticii in perioada 15-20 octombrie.

Acest articol a fost scris pentru proba 7 in cadrul competitiei SuperBlog 2016 editia de toamna.

Etichete: