Prezenta la Seminarul de Parenting cu Urania Cremene

Salut!
Ieri am reusit sa mai bifez ceva ce imi propusesem si anume sa ajung la un Seminar de Parenting tinut de Urania Cremene.
Imi place foarte mult sa o ascult si cred in ideile pe care le sustine in cresterea si educarea copiilor, asa ca o urmaresc si o ascult de fiecare data cu mare placere.
Cred ca multe mamici o cunosc, dar pentru cele care nu, o puteti gasi aici  si credeti-ma ca ii fac reclama cu titlul gratuit pentru simplu fapt ca eu cred ca este important sa o cunoasteti si sa o ascultati si pentru cine considera bune ideile ei, sa incerce sa le si puna in practica.
Urania Cremene are un intreg program online All About Parenting ce dureaza 9 luni pe care eu din pacate nu-mi permit sa-l achizitionez pur si simplu din punct de vedere financiar, insa pentru cine isi permite, chiar cred in functionarea lui, in cresterea si educarea copiilor.
Asa ca va incurajez sa intrati pe site-ul ei si sa o cunoasteti :)
Si acum sa va povestesc despre seminarul gratuit la care am participat. A avut loc la Hotel Iaki, din Mamaia si a durat 4 ore in care s-au discutat diverse metode in care sa reactionam cand copiii refuza sa coopereze sau sa doreasca ceva cu care noi nu suntem de acord. 
Am aflat despre acest seminar gratuit pentru ca sunt abonata la site-ul ei si in aceasta perioada sustine seminarii gratuite in mai multe orase din tara, asa ca am zis ca musai trebuie sa ajung.
Chiar daca ieri a fost o zi ploioasa si am mers tocmai de la Mangalia, cu masina si am condus cat am putut de rapid , dar si prudent ca sa incerc sa ajung la timp la seminar, avand in vedere ca am fost si la serviciu :D
In seminar am invatat ca sunt foarte multe tehnici prin care putem sa relationam cu copilul nostru in cel mai bun mod, fara a aplica "metodele" cu care noi am fost crescuti si pe care involuntar...le folosim...
Am invatat ca e important in primul rand sa empatizam cu copilul, sa reusim sa eliminam din propozitii cuvantul "NU" din moment ce noi incepe cu "NU" automat copilul nu mai asculta, sa evitam replicile de genul "NU e voie" "NU te urca pe masa" etc
E foarte important sa intrebam si sa nu dam comenzi, de exemplu in loc sa-i spunem copilului "Spala-ti farfuria!" am putea sa cerem acest lucru printr-o intrebare de genul "Ce-am agreat ca facem fiecare cu farfuria dupa ce terminam de mancat?" 
Am discutat foarte multe exemple, dar ideea acestei postari nu este sa scriu exact ce s-a discutat la Seminar pentru ca nu as vrea sa deranjez cu aceasta postare si sa va spun despre entuziasmul meu cu care am participat. 
Ideea e ca nu e usor sa fi parinte , mai ales ca nu te invata nimeni acest lucru, bineinteles cand vrei sa fi un parinte bun si responsabil si sa cresti un copil bun si responsabil.
Chiar nu e usor si va spun sincer ca m-am regasit in multe din greselile ce erau enumerate la seminar, asta pentru ca de obicei facem lucrurile asa cum ne vin , la intamplare, reactionam fara sa ne gandim , la nervi, stres si alte cauze. 
Este greu cand ai un job full time , de la care vi seara, obosita si sa reusesti sa-ti petreci timp de calitate cu copilul.
Sunt multe lucruri pe care vreau sa le schimb, sa invat sa-mi educ fetita asa cum trebuie, nu sa las sa mearga lucrurile de la sine...pentru ca da....un copil creste de la sine, dar nu se si educa de la sine...si asta se face in timp, nu peste noapte, dar eu voi avea rabdare si voi lucra mai intai la mine, sa invat sa-mi controlez emotiile, starile de nervozitate si de stres si asa mai departe :) 
O sa va mai scriu pe parcurs ce am mai invatat de la acest seminar si ce pun deja in practica, pentru ca, asa cum v-am spus mai sus, o ascult pe Urania de cateva luni si vreau sa va spun ca incerc pe cat posibil sa-i pun in practica sfaturile si de cele mai multe ori rezultatele sunt bune :D
Si pentru ca sunt foarte incantata de ce am reusit de vreo 2 saptamani, impartasesc cu voi bucuria. Fetita mea de aproape 5 ani doarme singura la ea in camera! Si da pentru noi este un lucru imbucurator si important pentru ca desi pana la 3 ani a dormit in patut , fara probleme si apoi in pat, in momentul in care a venit vara si am fost nevoiti sa o ducem la buni in timpul saptamanii (era vacanta la gradi si noi muncim amandoi) a dormit cu buni in pat si cand a venit toamna, pur si simplu refuza sa mai doarma singura in camera si pur si simplu am fost depasiti de situatie si ajunsesem sa facem cu randul sa dormim cu ea. Stiu...o sa fie parinti care o sa-mi spuna ca nu e nimic gresit sa dormi cu copilul, ca lor le face placere sa doarma in pat cu copiii lor...si mie imi facea placere, o data, de doua ori, dar nu mi se parea ok sa se intample acest lucru in fiecare seara, consider ca un copil trebuie sa invete sa fie independent, sa-i dai drumul sa devina responsabil. Dar asta este alta poveste si ma opresc aici ca deja am scris prea mult si nu vreau sa va plictisesc! :))
PS: nu am reusit sa fac poze pentru ca am fost atat de concentrata la seminar, incat am uitat :P, dar mi-am luat multe notite, va arat pagina prin care te puteai inscrie la programul ei All About Parenting :D

Va pup

Etichete: